Szerkesztőinkkel megtippeltettük, hogy szerintük kik lesznek az idei nyertesek. Kíváncsiak vagyunk az olvasóink véleményére is, szóval bátran kommenteljetek.
John: Mivel már a múlt évi Oscar-díj átadó kisfilmjeiben is szerepelt az akkor még csupán három hetes film, ezért én nem szívvel, de a Fekete párducra teszem a voksomat a Legjobb film kategóriában.
Legjobb animációs film kategóriában nem remélem, hanem sokkal inkább akarom, hogy a Pókember: Irány a pókverzum legyen a befutó, mert annak minden pillanata kincset ér. Legjobb filmzene tekintetében a szívem a Kutyák szigetéé, bár ilyen erős versenytársak mellett tényleg csak reménykedni tudok.
Blackphoenix: A Csillag születik összesen nyolc Oscar-jelölést mondhat a magáénak, így igen valószínű, hogy legalább egy-két szobrocskát be is fog majd zsebelni. Lady Gaga igazán megérdemli a Legjobb női színész, Sam Elliott pedig a Legjobb férfi mellékszereplő díját. Szívem szerint a Legjobb film díját is megszavaznám, de a Fekete párduc valóban komoly ellenfél lesz ebben a kategóriában. A Mary Poppins visszatér – amelyben már a következő generáció tagjai, Michael Banks csemetéi a főszereplők -, nagyszerűen hozza az első film hangulatát. Éppen ezért igazán kijár neki a Legjobb kosztüm és a Legjobb díszlet díja.
Bence V.: Figyelembe véve, hogy az Oscar minden évben hoz néhány teljesen érthetetlen és feldolgozhatatlan döntést, meg vagyok győződve, hogy a Fekete párduc meg is fog kapni néhány díjat. Ahhoz talán nincs elég mersze az Akadémiának, hogy a legjobb film elismerését egy ennyire átlagalatti szuperhősfilmnek adják, azonban a legjobb látványtervezés díjára minden esélye megvan, ahogy a legjobb zenére, illetve betétdalra is. A legjobb férfiszínész díját én személy szerint Willem Dafoe-nak adnám, de úgy tűnik számomra is, hogy Rami Malek lesz a befutó. A legjobb adaptált forgatókönyv kategóriában a legesélyesebbnek a Csuklyások – BlacKkKlansman-t látom, de jogos volna, ha a briliáns Coen-fivérek kapnák az egészen elképesztő logikával megírt western-filmjükért. Utolsó tippként pedig elmondom, hogy a legigazságtalanabb döntést lesz, ha a legjobb animációs filmnek járó elismerést nem Wes Anderson kapja a Kutyák szigete című rendkívüli alkotásáért. Ismerve az Oscart, a tippemet tehát nem rá kéne adnom, de a remény egyelőre még él bennem.
F. Zsuzsanna: Csak pislogok, mióta megtudtam, hogy a legjobb film díjára jelöltek között van a Fekete párduc is… Nos, én konkrétan elaludtam rajta, annyira unalmasnak találtam. Szerintem még a képregényfilmek között is a gyengébbek közé tartozik, ezt az Oscar-jelölés pedig egyenesen nonszensznek tartom. Persze azt értem, hogy a társadalmi mondanivalója miatt kapta a jelölést, de ebben a témában két másik, fényévekkel jobb film is az esélyesek között van. Az egyik pedig konkrétan a személyes kedvencem, a Zöld könyv. Így mindenképpen neki szurkolok, és bízom benne, hogy meg is kapja – megérdemelten – a legjobb filmnek járó elismerést. Ráadásul a film főszereplője, Viggo Mortensen a nagyszerű alakításával méltán megérdemelné a legjobb férfi színésznek járó díjat, de tartok tőle, hogy kínosan félresikerült megszólalása után (kimondta az „n” betűs szót), erre nem sok esélye van. Habár semmilyen rossz szándék nem volt megnyilatkozásában, mégis óriási botrány kerekedett belőle. Ezek után valószínűleg elesett az Oscar-díjtól, így a legjobb férfi színésznek járó díjra a legesélyesebbnek Rami Maleket tartom (Bohém Rapszódia).
Eszter: Egyik barátnőmmel minden évben készítünk egy Oscar-tipplistát, és el kell mondanom, hogy a legjobb film kategóriát eddig még mindig eltaláltam. Még 2017-ben is, amikor a díjat először a Kaliforniai álom kapta… Bár az étteremben, ahol a gálát néztük, az átadás után egy perccel bejelentették, hogy „akkor lehet örülni a musical sikerének, meg menni haza”, én képtelen voltam elhinni, hogy nincs igazam – és hát végül, na, igazam lett! Szóval nagy bátran kijelentem, hogy szerintem idén a legjobb film díját a Roma nyeri. De ha ne adj’ Isten a Fekete Párduc, akkor soha többé nem tippelek! A legjobb rendezőnek járó elismerést ebben a szellemben Alfonso Cuarón viszi haza, a legjobb operatőri munka díját pedig Robbie Ryan A kedvencért. Igaz, hogy Christian Bale megint mindent megtett a siker – és a díj – érdekében, s valósággal új testet növesztett, úgy érzem, a legjobb férfi főszereplő Rami Malek lesz. A legjobb női főszereplő pedig Olivia Colman. A legjobb férfi mellékszereplőnek járó elismerést bizonyára Mahershala Ali veheti majd át a Zöld könyvben nyújtott alakításáért, a díj női párját pedig – különösen a BAFTA után – Rachel Weisznek jósolom. A legjobb eredeti forgatókönyv kétségkívül A kedvencet illeti, az adaptált pedig a Csillag születiket. Ahogyan Bence V., úgy én is a Kutyák szigete című animáció díjazásának örülnék a legjobban, a legjobb idegen nyelvű filmek kategóriájában pedig a Bolti tolvajoknak, a Hidegháborúnak és a Kafarnaumnak is odaadnám az Oscart – az Akadémia az utóbbinak fogja. A legjobb jelmez és a legjobb vágás kategóriájában szeretném még leadni a voksom, méghozzá mindkét esetben A kedvencre, s nagyon-nagyon remélem, hogy a legjobb betétdal a Shallow lesz, mert Bradley Cooper és Lady Gaga igazán megérdemlik, hogy azt a csodálatosnak bátran mondható remake-et, amit letetettek az asztalra, legalább ennyivel elismerjék…
NBence: Ha Oscar-gála, akkor sajnos az elmúlt években leginkább a botrányok, illetve a sokszor teljesen érhetetlen nyertesek azok a dolgok, amelyeken elcsámcsoghat a sajtó és legfőképpen a filmrajongó közönség. Ha nem is lesz már #OscarsSoWhite kampány, Leonardo DiCaprio-féle vesszőfutás, vagy éppen összecserélt boríték idén, azért a Fekete párduc agyonjelölése szép hype-ot kavart eddig. A filmrajongó és kritikusi társadalom egy része helyeselve bólint –mert a politikai üzenet mára fontosabbá vált a filmélménynél –, míg egy másik fele érthetetlenül áll a történtek előtt, hogy mit keres egy ennyire gyenge film a Legjobb film kategóriában. Ez utóbbi mezőnyhöz tartozunk mi is, de bevallom, én már tavaly is csak reménykedni tudtam, hogy abból a mezőnyből ne A víz érintése győzedelmeskedjen, és tessék, mi lett a vége… Jöjjenek hát az én tippjeim. A Legjobb dokumentumfilm nálam a lélegzetelállító Free Solo, amin bizony jobban izgultam, mint sok mozifilmen az elmúlt években. Az Alelnök egy díjat biztosan kap, ez pedig várhatóan a Legjobb smink lesz, ha azonban én lennék a zsűri, akkor a Legjobb vágás és egyértelműen a Legjobb férfi főszereplő díját is ez a film vinné haza. Nem csupán azért, mert Christian Bale karrierjében sokadik alkalommal teszi kockára az egészségét egy szerepért, hanem mert szakmailag egész egyszerűen ő nyújtotta a legtöbbet idén ezért a díjért. Egy produkció viszont szinte biztosan tarol idén, ez pedig a Roma lesz. Az ennyire Oscar-kompatibilis filmek általában nem okoznak csalódást; hiszen ez az alkotás egy valóságos politikai nyílvessző a zsűri kezében, amellyel nemcsak az amerikai elnököt, hanem a filmforgalmazó óriáscégeket is célba lehet venni; ilyen ziccereket pedig ritkán hagy ki az Akadémia. Szerencsénkre a Roma legalább, mint filmalkotás jól funkcionál, ezért semmiképpen sem tartanám dicstelennek, ha a tíz jelölés nagy részét szobrocskára váltaná. Amennyiben a Legjobb film kategóriában győzni tud, akkor szinte automatikusan jár majd Alfonso Cuarón révén a Legjobb rendező és a Legjobb operatőr díja is. De nem lennék meglepve, ha nem állna meg itt a sor, hiszen a fentiekhez hasonlóan adná magát a Legjobb idegen nyelvű film díja is. Lehet szokatlan tipp lesz tőlem, de a Romára a legjobb film címéért csak a sokáig radar alatt repülő Zöld könyvet tartom igazán veszélyesnek. Ha ez túl nagy falat is, Mahershala Ali a Legjobb férfi mellékszereplőnek járó aranyszobrocskát hazaviheti. A hölgyek oldalán meg lennék lepve, ha 7 jelölés után Glenn Close-t végül nem díjaznák Oscarral a Legjobb női főszereplőként, míg a Legjobb női mellékszereplő a Golden Globe-győzelem után az Akadémiánál is Regina King lehet. A fontosabb kategóriákból sajnos kigolyózott Az első ember kénytelen lesz technikai díjakkal vigasztalódni. A Legjobb vizuális effekteket a Bosszúállók: Végtelen háború még elragadja a holdraszállásos eposztól, de a Legjobb látványtervet már nem. A Legjobb hangvágás és Legjobb hangkeverés díjak közül az egyiket is szinte biztosan elviszi, míg a másikat a Bohém rapszódia vagy a Hang nélkül kaphatja. A Csuklyások: BlacKkKlansman zárásképpen egy díjjal távozhat, ez pedig a Legjobb adaptált forgatókönyv lesz.
Erunder: Végül jöjjenek az én tippjeim. Nos, a podcastben már mondtam pár szót a lehetséges nyertesekről, de most összegezzük a legnagyobbakat.
Legjobb filmnek idén tuti, hogy a Roma lesz kikiáltva, de ne legyen igazam, mert bár a kritikus a gatyájukba élveznek tőle, szerintem borzalmas egy alkotás. Egyébként meglátásom szerint a Legjobb rendező díját is ő fogja beseperni.
Legjobb színész Rami Malek lesz, mert a Queen még mindig király, ha szabad élnem a képzavarral, de a legjobb színésznő megtippelhetetlen. Mindegyikük tök esélyes valamiért.
Legjobb mellékszereplő Mahershala Ali lesz, a polkorrektség jegyében, de a nőknél ugyanaz van, mint a főszereplőknél, mindegyikük hasonlóan jó munkával lett jelölve, így nehéz megmondani ki kerül ki győztesként.
Végül, de nem utolsó sorban, még a Legjobb animációs filmet tippelném meg, ami szerintem jobban átgondolva nagyon valószínű, hogy a Pókember: Irány a Pókverzum lesz. Korábban úgy véltem ,hogy a hihetetlen család második része lesz a nyertes, de azóta változott a véleménye. Bár lehet, hogy csak a saját ízlésvilágomat szeretném viszontlátni, mint nyertes.
Kíváncsian várjuk, végül kik kerülnek ki győztesként a jelöltek közül. Amennyiben ti is, kövessétek majd velünk vasárnap éjjel élőben a műsort.
1 thought on “Szerkesztőségi tippek a 2019-es Oscarra”