Pont G! 18+, avagy kondom és segédeszközök használata kötelező - a NŐStények újra színpadon - Corn & Soda

Pont G! 18+, avagy kondom és segédeszközök használata kötelező – a NŐStények újra színpadon

A NŐStények tavaszi premierjére április 14-én a belvárosi Kis Á pincehelységében került sor, amelyről a Corn & Soda vendégírója, Fekete Aness sem hiányozhatott. A cím önmaga is sokatmondó, legalábbis a közönség nőnemű tagjainak: Pont G! 18+; a többiek figyelmébe ajánlom a böngésző szűrőjének kikapcsolását vagy a cikk továbbolvasását. A női stand-up csapat növekvő népszerűségének vagy talán a címnek köszönhetően a férfinem igen jelentős számban képviselte magát az előadáson; nem hiába, hiszen a NŐStények tavaszi stand-up comedy estéjén nem csak a nőknek jutott főszerep.

A Nőstények fotója

A Nőstények fotója

A humor színpadán elsőként Balogh Anna lépett fel, aki egy interaktív előjátékkal hozta hangulatba a közönséget: egy-egy szópár elhangzása után a nézők a szívüknek (vagy az ágyékuknak) jobban tetsző kifejezést osztották meg hangosan a mellettük ülővel. A figyelem nem lankadt sokáig, Anna „Hármasban az igazi” című bűvészmutatványához két lelkes, önkéntelenül jelentkezőt választott. Brigi felügyelte az akciót, amit Anna három kendőn és Zsolton hajtott végre. Az előadó két összekötözött kendőt dugott a srác nadrágjába, míg a harmadik eltűnt a bűvész kezében. A mutatvány csattanójaként olyasmi került elő Zsolt nadrágjából, amire senki sem számított, még maga a résztvevő sem. A továbbiakban kiderült, milyen születésnapi ajándék lehet egy terhességi teszt, illetve hogyan vélekedik a lakógyűlés a lakók szexuális szokásairól. A komika előadása tudományos vizsgálattal folytatódott: A mélyreható szexteszt kitöltésével megtudhattuk, hogy frigidek, nimfomániásak vagyunk-e, illetve dolgoztunk-e már a szexiparban, ha esetleg elfelejtettük volna.

Részlet a tesztből:

Milyen pornófilmet szeretsz?

  1. a) Amelyiktől nem lesz vírusos a gépem.
  2. b) Amelyikben sok, nagy afroamerikai férfi van.
  3. c) Mindegy, csak legyen benne kecske.
Balogh Anna

Balogh Anna

Mivel sikerült felkorbácsolni az érdeklődést, jöhetett az orgazmus, vagyis annak tudományos megközelítése Anna tolmácsolásában, úgy, mint az optimista, pesszimista, zavart, utazó, családcentrikus, vallásos, követelőzős és gyilkos természetű. Az utójátékhoz az előadó ismét a közönség részvételét kérte. Pásztázó tekintete elől laptopom képernyője mögé bújtam, mint egy diák, aki nem akar aznap felelni, de a sors, avagy Anna keze mégis rám mutatott. Mikrofonnal a kezemben az első gondolat, amely átvillant agyamon – ahogy az bármely más nőnél is lenne – vajon melyik profilom mutatna jobban a közönségnek. A bűvész eközben egy pakli kártyát tartott a kezében, amelyekre előzőleg különböző tevékenységet írt fel és megkért, hogy húzzak egyet, majd tegyem el egy biztonságos helyre. Gondolatátvitel segítségével próbált rájönni, melyik szó az, amelyik a kártyámon áll. Ezt követően betűkre kérdezett rá és a kitalált betűket a közönség felé tartott lapra írta fel, ezek az „s” és az „e” voltak. Majd kérdéseket intézett felém, például milyen gyakran végzem ezt a tevékenységet (válasz: naponta ötször), egyedül vagy csoportban szoktam-e (ez is, az is) és hogy bevenném-e őt is eme akcióhoz (persze!). Nem szeretném lelőni a poént, de aki késztetést érez, az elküldheti megfejtését a szerző e-mail címére. A taps nem maradt el, bár nem tudom, hogy mekkora szerepe volt ebben a bal profilomnak és fergeteges szereplésemnek, de Anna előadása biztosan nyújtott némi kéjérzetet a közönség tagjainak.

Csányi Erika

Csányi Erika

Ezt követően Csányi Erika ragadta magához a mikrofont, aki előadását igazi tavaszias témákkal kezdte, mint a vasárnapi boltnyitás, a nemzeti stand-up illetve a már jól ismert vírusos-bakteriális fertőzés. A továbbiakban a magyar nyelv tabutémáit és tabukifejezéseit boncolgatta Grétsy Lászlót idéző igényességgel és nyomdafestéket nem kímélő őszinteséggel. Az előadás beharangozásához híven alaposabban elmerültünk a vagina útvesztőiben, amelyhez Erika Ernst Gräfenberg orvosi kutatásának eredményeit használta fel. Senki sem ment haza aznap üres kézzel, hiszen a publikum anatómiai térképet kapott a női test rejtelmeinek felfedezéséhez. Ha már terítékre került a szebbik nem, eljött az ideje lerántani az alsót a férfiak titkairól is. Mint kiderült, minden ötödik férfinak merevedési problémája van, ez alapján a közönség soraiban ülők között is találhatunk ilyet. A választás ismét az est egyik sztárvendégére, Zsoltra esett, aki bárminemű feltételezés ellenére, valamint közönség és az előadó kritikus tekintetének kereszttüzében is, úgy állt, mint a cövek. A komika műsorának további részében már ő maga játszotta egyszereplős játékának főszerepét. Megtudhattuk, mi jár annak a nőnek a fejében, akit feltart barátnője ebéd közben, mire gondol az áruházi eladó egy piros kanapé értékesítésekor és betekintést nyertünk a politikus kijelentéseinek köznyelvi értelmezésébe is.

Burszán vera, Süti

Burszán vera, Süti

Habár Erika erre az estére otthon hagyta a gitárját, az ének most sem maradt ki a NŐStények repertoárjából. A tanárnőnek öltözött Burszán Vera, „Süti” előadásában tíz különböző dalt hallhatott a közönség, többek között a színekről, a biztonságos szerelemről, a salakürítésről és Roki Makiról, a nyomorék kismajomról. Az éneklést és a szövegelést ötvöző előadás az „Oktatás 2016 projekt” köré épült, vagyis a tanórák dallamos-rímes feldolgozásának lehettünk szem- és fültanúi. A tanítással és felvilágosítással egybekötött stand-up részei, mint a KLIKK’n Roll, a MUHAHHA (a Munka Hőse AHHA-AHA) vagy a CSECS’n Roll (Család Emelő Csúcs) egy népdalokat feldolgozó rockkoncert hangulatát idézték. Süti pókerarccal és egyedi orgánumával előadott énekei meghökkenéssel vegyes kacajt váltott ki a nézőkből.

Papp Helga

Papp Helga

Az est negyedik fellépője, Papp Helga a korábban hallottakhoz képest romantikusabb témával, a szerelemmel kezdte stand-upját, vagyis azzal, „amikor olyat csinálunk valakivel, ami egyébként gusztustalan”. A pasik és a csajok tipológiájával folytatta előadását, amely feltehetően egyéni tapasztalatokon alapul, és kifejezetten a két nem külsőségére irányult, mint a gombóc a hurkapálcán, a nagymackó illetve a gólya és a szőrös. A komika egyszereplős játékában azt mutatta be, milyen gondolatok cikáznak egy harminc feletti nő fejében, amikor először kerül testközelbe a pasijával; az biztos, hogy a karfiolról és a narancsról nem mindenkinek a zöldséges jut ezentúl az eszébe. Helga kamaszkori emlékeiből is szemezgetett, felidézve az ifjúsági magazinok felvilágosító írásait. Az est zárásaként a humorista – színésznői képességeit megcsillogtatva és segédeszközök használatát mellőzve – négy rövid szexjelenetet adott elő, azaz milyen lehet az ágyban az önelégült férfi és a frigid nő vagy az elfoglalt pasi és az üvöltözős csaj.

A NŐStények tavaszi 18+-os stand-up estje valóban a felnőtt közönséget célozta meg.  Témáiban a már korábban megszokott palettán mozgott, előadásmódjában azonban gördülékenyebbé és változatosabbá vált, stílusában pedig még csípősebb és őszintébb lett. Meglepetésként ért, hogy a szókimondó komikák még tovább tudják feszíteni a húrt és a nézők idegeit. Ezen az estén saját bőrömön is megtapasztalhattam a stand-up műfajának jellegzetességeit, hiszen a humorest nem csak előre megírt jeleneteken és szövegeken alapult, a közönség érdeklődésének fenntartásához illetve egy-egy jelenet sikeres előadásához szükség volt a nézőkkel folytatott interakcióra és az előadók improvizációs képességére is.

Remélem, sikerült felkelteni a vágyakat és az érdeklődést a NŐStények legújabb műsorához, a további előadásokhoz senki se hagyja otthon az olvasószemüvegét illetve egyéb segédeszközeit.

A Nőstények csapata legközelebb április 22-én látható a Dumaszínházban!

Írta: Fekete Aness

 

Ez is tetszeni fog...